İŞ
ETİĞİ POLİTİKASI
YAMAS olarak tüm iş süreçleri ve müşteri ilişkilerimizde doğruluk ve dürüstlük öncelikli değerlerimizdendir.
Politikamız, şirketimize
ait gizli ve özel bilgileri, rekabet açısından dezavantaj yaratabilecek
bilgileri, ticari sırları, mali bilgileri, personel özlük haklarına ait
bilgileri, müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve çalıştığımız diğer ilgili kişi
ve kuruluşların bilgileri ve üçüncü şahıslarla akdedilen "Gizlilik
Anlaşmaları" çerçevesindeki bilgileri kapsar. Şirket çalışanları, çıkar çatışmasından uzak durarak, şirket adını ve
gücünü, kişisel fayda sağlamak amacıyla kullanmaktan kaçınır.
1.1
YAMAS Çalışan İlişkileri
YAMAS, çalışanlarına değer verir ve çalışan haklarına saygılı davranır. “En önemli sermayemiz insan kaynağımızdır” politikası, YAMAS kurulduğu günden itibaren benimsediği temel ilkelerden biridir. Bu çerçevede;
· İşe alma ve istihdamda tek ölçü olarak işe uygunluk vasfını aramak, herhangi bir cinsiyet, vb.ayrım yapmadan fırsat eşitliği sağlamak,
· Şirketimizi ileriye götürecek en nitelikli gençleri ve deneyimli profesyonelleri firmamıza kazandırmak,
· Çalışanların yeteneklerinden, gücünden ve yaratıcılığından azami fayda sağlamak,
· Çalışanların eğitilmesi, yönlendirilmesi ve geliştirilmesi için imkan ve fırsat eşitliği sağlamak,
· Adil ve rekabetçi ücret politikaları, etkin ve objektif performans değerlendirme sistem ve uygulamaları ile başarıyı ödüllendirmek,
· Atama, terfi, rotasyon ve ödüllendirmelerde fırsat eşitliği sağlayarak çalışanların şirkete olan bağlılığını arttırmak,
· Çalışanlara temiz, sağlıklı ve güvenli çalışma koşulları sağlamak,
· İşbirliği ve dayanışmanın en önemli unsur olduğu şeffaf ve karşılıklı saygıyı teşvik eden, çalışma ortamını yaratmak ve kalıcı kılmak,
· İşyerinde tacize, baskıya ve mobbing’e hiçbir şekilde müsaade etmemek,
· İşyerinde çocuk işçi çalıştırmamak,
· Çalışanların görüş ve önerilerini değerlendirmek, yanıtlamak ve motivasyon arttırıcı tedbirler almak,
· Çalışanlar ile ilgili özel bilgileri, hukuki zorunluluk haricinde, çalışanın izni ve bilgisi olmadan üçüncü şahıslarla paylaşmamak,
· İnsan haklarına saygılı olmak,
çalışanlarla ilişkiler açısından temel prensipleri oluşturur.
1.2
YAMAS Dış İlişkileri
1.2.1
Paydaşlarla İletişim
· Paydaşlarla iletişim kanallarını açık tutarak eleştiri ve önerilerinden istifade etmek, olumlu ilişkilerin devamını sağlamak,
1.2.2
Pay Sahipleri İlişkileri
· Pay sahiplerinin yasalarla belirlenmiş hak ve
çıkarlarını korumak,
· Pay sahiplerinin sağladığı kaynakların
karşılığı olarak değer yaratılması için azami gayreti göstermek, oluşan karı
yasalara ve mevzuata uygun şekilde pay sahiplerine dağıtmak ya da yatırıma
yönlendirmek,
· Pay sahiplerine ve kamuya, şirketlerle ilgili olarak, açıklanması gereken hususların tam, zamanında ve doğru bir şekilde duyurulmasını sağlamak,
1.2.3.
Yasalara Uyum ve Hukuki İşlemler
· Faaliyet gösterilen ve yeni girilecek
ülkelerdeki ilgili tüm yasa, kural ve düzenlemelere Türkiye Cumhuriyeti’nin
taraf olduğu Uluslararası Sözleşmelere uygun hareket etmeyi ilke edinmek,
· Tüm işletme faaliyetlerini ve muhasebe
sistemini yasalara göre tam ve uygun bir biçimde yönetmek, kayıt altına almak
ve raporlamak.
· Üçüncü şahıs ve kuruluşlarla yapılan sözleşmelerin, tabi olunan yasalara, mevzuata ve etik kurallara uygun, açık ve anlaşılır olmasını sağlamak.
1.2.4. Müşteri İlişkileri
· Müşteriler için değer yaratmak, talep ve
gereksinimlerini en üst düzeyde karşılamak,
· Kaliteli ürün ve hizmetler sağlamak ve istikrarlı
politikalar izlemek,
· Müşteriler ile ilişkilerde nezaket kuralları
çerçevesinde profesyonel ve adil olmak,
· Müşterilere ait kişisel bilgileri ve
gizliliğini ilgili yasalara uygun şekilde korumak,
· Müşterilere yanıltıcı ve eksik bilgi vermemek.
1.2.5. Tedarikçi İlişkileri
· Çalışılacak tedarikçileri, titizlikle ve
özenle seçmek, etik veya yasal olmayan edimlerde bulunmadıklarının tespitini
sağlamak, ilgili uygulama prensipleri
doğrultusunda gerekli incelemeleri ve tespitleri yapmak, yasal yükümlülüklerini
yerine getirmelerini, insan haklarına saygılı davranmalarını, iş ahlakı ve
yolsuzlukla mücadele prensiplerine uygun davranmalarını teşvik etmek,
· Tedarikçi, seçiminde objektif kriterler ile
karar vermek,
· Tedarikçi denetimlerinde ve ziyaretlerinde talep edilen makul gizlilik ve iş güvenliği kurallarına uymak.
1.2.6. Rakip ve Rekabet İlişkileri
· Mevzuatın izin verdiği sınırlar dışında,
rakiplerle ya da diğer kişi ya da kuruluşlarla, doğrudan ya da dolaylı olarak
rekabeti engelleme, bozma ya da kısıtlama amacını taşıyan veya bu etkiyi
doğuran yahut doğurabilecek nitelikte olan anlaşmalar ve uyumlu davranışları
hangi şekilde olursa olsun yapmamak. Rekabetin Korunması Hakkında Kanun ve
ilgili mevzuat hükümlerine uymak.
· Belirli bir piyasada tek başına ya da diğer
teşebbüslerle birlikte hakim durumda olduğu durumlarda, bu hakim durumunu
kötüye kullanmamak,
· Rakipler ile piyasa ve/veya rekabet koşullarını birlikte belirlemeye yönelik görüşme ve bilgi alışverişi yapmamak. Şirket’i temsilen katılınan dernek, meclis, oda, meslek birlikleri v.b. toplantılar ile diğer özel veya mesleki toplantı ve görüşmelerde yukarıda belirtilen durumlara yol açabilecek veya bu şekilde nitelenebilecek her türlü görüşme ve işlemlerden kaçınmak. İlaveten, rakiplere ait gizli bilgiler çalışana ulaşırsa çalışanın üst yöneticisini bilgilendirmesi.
1.3 Çalışanların Uyması Gereken Etik Davranış Kuralları
YAMAS adının profesyonellik,
dürüstlük ve güvenle anılmasının devamı ve daha ileri noktaya taşınması, tüm YAMAS
çalışanlarının birincil sorumluluğudur. Bu çerçevede, YAMAS çalışanlarından
beklenenler aşağıda sıralanmıştır:
· Yasalara daima uymak,
· Temel ahlaki ve insani değerler çerçevesinde
görevlerini yerine getirmek,
· Tüm ilişkilerinde karşılıklı yarar sağlamak
amacıyla hakkaniyetli, iyi niyetli ve anlayışlı davranmak,
· Her ne amaçla olursa olsun kişi ve
kuruluşlardan hiçbir şekilde haksız kazanç sağlamamak, rüşvet almamak ve
vermemek, bu nevi hareketlerin yapılmasını bilgisi olduğu ölçüde önlemek,
yolsuzlukla mücadele kurallarına uygun hareket etmek, evrakta sahtecilik
yapmamak,
· Sürdürülen görevlerde, ilgili iş etiği
kuralları ve bu kuralları destekleyen tüm uygulama prensiplerine uygun olarak
hareket etmek ve bu kapsamda diğer çalışanların işlerini gereği gibi yerine
getirmelerini engelleyecek davranışlarda bulunmamak, iş ahengini bozmamak,
· İlke olarak Kolaylaştırma amaçlı ödemeler yapmamak,
(Kolaylaştırma amaçlı ödemeler: Vize işlemleri, gümrükten mal çekme, güvenlik
ya da telefon hizmeti gibi, takdir niteliği olmayan rutin izin ve hizmetleri
hızlandırmak veya kolaylaştırmak amacıyla kamu görevlilerine yapılan
ödemelerdir.)
· Açıkça yetkilendirilmedikçe şirketi taahhüt
altında bırakacak bir davranışta, beyanda ya da yazışmada bulunmamak,
· Şirketin bilgi ve bilgi sistemleri de dahil
olmak üzere, tüm maddi ve gayri maddi varlıklarına şahsi malı gibi özen
göstermek, bunları olası kayıp, zarar, yanlış kullanım, suistimal, hırsızlık ve
sabotajlara karşı korumak,
· Parasal değeri olan veya olmayan, şahsi çıkar ve/veya siyasi aktivite ve çıkar için mesai zamanını ve şirket kaynaklarını doğrudan ve dolaylı olarak kullanmamak.
1.3.1. Varlık ve Bilgi Yönetimi
Varlık ve bilgi güvenliği ve
gizliliği konusundaki tüm şirket düzenlemeleri, taahhütname ve yönetmelikler
aşağıdaki maddelerin tamamlayıcısı olarak kabul edilir.
1.3.1.1.
Fikri Mülkiyet Hakları
·
Yeni geliştirilen ürün, süreç ve yazılımların
fikri mülkiyet haklarını teminat altına alabilmek için yasal olarak işlemlerin
zamanında başlatılmasını ve tamamlanmasını sağlamak, bu tür buluş ve bilgilerin
yazılı onay alınmaksızın üçüncü kişilerle paylaşılmasını önlemek,
·
Diğer firmalara ait patent, telif hakları,
ticari sırlar, marka, bilgisayar programları ya da diğer fikri ve sınaî
mülkiyet haklarının hukuka aykırı bir şekilde –bilerek- yetkisiz kullanımından
kaçınmak,
·
YAMAS’a ait her türlü fikri ve sinai mülkiyet
haklarına ilişkin gizli bilgilerin üçüncü kişiler ile paylaşılmasının gerektiği
durumlarda haklarımızın korunması için gerekli tedbirleri ilgili prosedürlere
uygun olarak almak.
1.3.1.2.
Bilgi Yönetimi
·
Tüm
kayıtların yasal süresinde sağlıklı bir şekilde tutulmasını ve
arşivlenmesini sağlamak,
·
Üçüncü kişilerden gelen şirket için gizli
kategorisine giren bilgi taleplerini, üst yönetim onayı olmadan cevaplamamak,
·
Şirketin açıkladığı beyan ve sunduğu raporların
gerçeğe uygun olması için gerekli titizliği göstermek,
1.3.1.3. Güvenlik ve Kriz Yönetimi
·
Olası terör, doğal afet ve art niyetli
girişimlere karşı şirket çalışanlarını, bilgi ve bilgi sistemlerini, fabrika ve
idari tesislerin korunması için gerekli tedbirleri almak ve iletişimini
sağlamak,
·
Terör, doğal afet vb. olması durumunda oluşturulacak
acil kriz yönetimi ile ilgili gerekli kriz planlamasını yapmak, bu yolla kriz
anında minimum kayıpla işin sürekliliğini sağlamak,
·
Şirket varlıklarının çalınmasını veya zarara
uğramasını önlemek için her türlü tedbiri almak.
1.3.1.4.
Gizlilik
·
YAMAS’a ait mali ve ticari sırların, YAMAS’a
ait rekabet gücünü zayıflatacak bilgilerin,
çalışan haklarının ve bilgilerinin, iş ortaklarıyla olan anlaşmaların
“gizlilik” çerçevesi içinde olduğu bilinci ile hareket etmek, bunların
korunmasını ve gizliliğini sağlamak,
·
İş gereği öğrenilen bilgileri ve haiz
oldukları belgeleri, her ne amaçla olursa olsun kurum içi ve dışındaki yetkisiz
kişi ve mercilerle paylaşmamak, spekülatif amaçlı (doğrudan veya dolaylı
olarak) kullanmamak,
·
YAMAS, müşterileri ve iş yaptığı diğer kişi
ve şirketler ile ilgili kamuya açık olmayan bilgileri hiçbir şekilde öngörülen
amaç dışında kullanmamak, gerekli izinleri almadan üçüncü kişiler ile
paylaşmamak.
1.3.1.5.
Sosyal Medya Kullanımı
YAMAS tarafından sağlanmayan
veya kontrol edilmeyen sosyal medya kanallarında, kamuya açık forum, kişisel
blog, sosyal medya hesaplarında, web üzerinde ve mobil uygulamalar dahil her
türlü platformda yapılacak iletişimler ve paylaşımlarda YAMAS kültürüne
uygun hareket etmek.
1.3.2.
Çıkar Çatışmasından Kaçınmak
Çıkar çatışması;
çalışanların görevlerini tarafsız bir şekilde icra etmelerini etkileyen ya da
etkileyebilecek ve kendilerine, yakınlarına, arkadaşlarına ya da ilişkide
bulunduğu kişi ya da kuruluşlara sağlanan her türlü menfaati ve onlarla ilgili
maddi ya da herhangi bir şahsi çıkara sahip olmaları halini ifade eder.
1.3.2.1.
Kendi veya yakınlar lehine işlem yapmama
·
Unvan ve yetkiden faydalanarak, kendisi,
yakınları veya üçüncü kişiler lehine haksız menfaat sağlamamak,
·
Yapılacak kişisel yatırımlarda, mevcut
çalışılan kurumla çıkar çatışması durumuna düşmemeye özen göstermek,
·
Yapılacak kişisel yatırımların veya herhangi
bir iş faaliyeti dışındaki uğraşların hâlihazırda devam eden YAMAS’taki
görevini yapmasına zaman ve dikkat verme açısından engel olmamasına özen
göstermek ve ana görevlere odaklanmayı önleyen bu gibi durumların
gerçekleşmesinden kaçınmak.
·
Çalışan ile müşteri veya tedarikçi
konumundaki şirkette aynı iş ile ilgili birinci derecede karar verme mevkiinde
bulunan kişilerin birinci derece akraba olması durumunda üst amirine bilgi
vermek.
·
Ticari
ilişki içinde bulunulan bir başka şirkette yakınlarının pay veya maddi menfaat
sahibi olmasının öğrenilmesi durumunda üst amirine bilgi vermek.
1.3.2.2. Temsil ve organizasyon davetlerine katılım
İş ilişkisi içerisinde
bulunulan veya bulunulma potansiyeli taşıyan kişi veya kurumların
gerçekleştirdiği genel katılıma açık; konferans, resepsiyon, tanıtım
etkinlikleri, seminerler vb. dışındaki, karar almada etkileyici olan veya öyle
algılanabilecek sportif faaliyetler, yurt içi/dışı geziler, vb. davetlere
katılım için Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı onayına tabidir.
1.3.2.3.
İşten ayrılanların YAMAS ile iş yapması
·
Şirketteki görevinden ayrıldıktan sonra kendisi
bizzat şirket kurarak ya da başka bir şirkete ortak olarak YAMAS’a satıcılık,
yüklenicilik, danışmanlık, komisyonculuk, temsilcilik, bayilik veya benzeri
şekillerde iş yapmak, olumsuz algı oluşturabilecek, dikkat edilmesi gereken çok
önemli bir husustur. Şirketten ayrılan bir çalışanın başka bir şirkette üst
yönetimde ya da karar verici bir pozisyonda olması da ayrıca dikkat edilmesi
gereken bir husustur.
·
Böyle bir sürecin öncesi ya da sonrasında
Şirket menfaatleri çerçevesinde hareket edilmesi, ahlaki ve etik kurallara
riayet edilmesi, süreç öncesi ve sonrasında çıkar çatışmalarına izin verilmemesi
gereklidir.
·
Bu durumdaki bir tedarikçi için ilgili
yöneticinin uygunsuz bir durum olmadığına dair rapor hazırlayarak bir üst
amirini bilgilendirmesi gereklidir.
·
Uygunsuz bir durum söz konusu ise ilgili
şahısla ve ilgili şirketle ticari ilişki kurulmamalıdır.
·
Genel Müdür onayını gerektiren istisnai
haller dışında olumsuz algılamaları önlemek üzere bu tür ticari ilişkilere
çalışanın Şirketten ayrılmasının üstünden 2 yıl geçmeden onay vermemek
gereklidir.
·
Şirketten ayrılmış bir çalışanın tekrar
istihdam edilmesi durumunda Etik Davranış Kuralları ve Uygulama Prensipleri ile
belirtilen ilkelerden herhangi birine uymama sebebiyle ilişiğinin kesilmemiş
olması şartı aranır.
1.3.2.4.
İçsel Bilgilerin Paylaşılması ve Ticareti
·
YAMAS’a ait her türlü ticari, mali, teknik ve
hukuki vb.gizli bilgiyi kullanarak veya üçüncü şahıslara vererek, herhangi bir ticari
menfaat elde etmeye çalışmanın yasal bir suç olduğunu bilmek ve kesinlikle
teşebbüs etmemek.
·
Şirketten ayrıldıktan sonra da gizliliğin
korunması için gerekli tedbirleri almak ve gizlilik yükümlülüğüne uymak.
1.3.3
Yolsuzlukla Mücadele
YAMAS rüşvete ve her türlü
yolsuzluğa karşıdır. Yolsuzluk, ticari hayata, kurumlara ve çalışanlarına zarar
verir, ticari itibarı ve saygınlığı tamir edilemez şekilde zedeler. YAMAS rüşvet
ve yolsuzlukla mücadele konusunda son derece titiz ve hassastır. Tüm çalışanlar
ve YAMAS adına hareket eden tüm üçüncü kişiler, yolsuzlukla mücadele
kurallarına uymakla yükümlüdür.
1.3.3.1.
Hediye Almak ve Vermek
YAMAS prensip olarak tüm
çalışanlarının; müşteriler, tedarikçiler ve tüm üçüncü kişilerle hediye, davet
ve ağırlama teklifi ve kabulü dahil maddi çıkar sağlama izlenimi yaratabilecek
ilişkilere girmelerini yasaklar. YAMAS
ile iş ilişkisi kurmak ya da sürdürmek isteyen özel ya da resmi kişi ve
kuruluşlarla olan ilişkilerin yürütülmesinde aşağıda belirtilmiş olan kriterlere
uyulmalıdır;
• Yasal ve ticari gelenek,
örf ve adetlere uygun şekilde verilen ya da hatıra / promosyon niteliğindeki
malzemeler dışında, bir usulsüzlüğün varlığı izlenimi yaratan, bağımlılık
ilişkisine neden olabilecek ya da öyle algılanabilecek (imtiyaz veya referans
sağlama, ihalenin kazanılmasına sebep olma vb.) herhangi bir hediye kabul veya
teklif edilmemelidir.
Hediyeler hiçbir şekilde nakit olarak ya da nakde dönüştürülebilir şekilde (hediye çeki) gibi verilmemelidir.
·
Tedarikçilerden, müşterilerden veya üçüncü
kişilerden uygunsuz olarak algılanabilecek, hiçbir indirim ya da menfaat talep
edilmemeli, üçüncü kişilere teklif edilmemeli ve/veya teklif edildiğinde kabul
edilmemelidir.
1.4 İş
Sağlığı ve Güvenliği
·
Topluluğumuz, işyerinde ve işbaşında, işçi
sağlığı ve iş güvenliğini tam anlamıyla sağlamayı hedeflemiştir. Çalışanlar bu
amaçla konulan kural ve talimatlara uygun hareket ederler ve gerekli önlemleri
alırlar. İş sağlığı ve güvenliği iyileştirme etkinliklerini tüm çalışanların
ortak sorumluluğu olduğu ilkesini benimserler,
·
Çalışanlar, işyeri ve/veya işçiler bakımından
tehlike arz eden veya yasa dışı nitelikteki hiç bir eşya ya da maddeyi işyerinde
bulundurmayacaklardır,
·
Çalışanlar; geçerli bir doktor raporuna
istinaden bulundurulanlar hariç, işyerinde uyuşturucu, bağımlılık yapıcı, akli
veya fiziksel melekeleri kısıtlayıcı ya da ortadan kaldırıcı maddeleri
bulundurmayacak, bu tür maddelerin etkisi altındayken iş yerinde ve iş
kapsamında çalışma yapmayacaklardır.
1.5
Sivil Toplum Kuruluşları ve Siyasi Faaliyet
YAMAS siyasi partiler,
politikacılar ya da siyasi adaylara bağış yapmaz. Bu konularda işyerlerinin
sınırları içerisinde gösteri, propaganda ve benzeri maksatlı faaliyetlere izin
verilmez. Şirket kaynakları (araç, bilgisayar, e-posta gibi) siyasi amaçlı
faaliyetlere tahsis edilemez. Şirketi temsilen herhangi bir sivil toplum
kuruluşuna üyelik ve çalışmalarına katılım Şirket bilgisi dahilinde gerçekleştirilebilir.
1.6
Etik Davranış Kuralları Uygulama Prensipleri
1.6.1.
İhlallerin Bildirim Yükümlülüğü
Çalışanlar, Etik Davranış
Kuralları’nın ya da YAMAS’ın tabi olduğu yasa ve mevzuatın ihlal edildiğini
öğrenir veya şüphelenirlerse bunu üst amirine (ilk yöneticisine) ya da duruma
göre, eğer durum üst amiriyle ilgiliyse veya üst amiri ihlal şüphesi taşıyan
olayla ilgili herhangi bir adım atmazsa, Genel Müdür Yardımcısı’na veya nihai
olarak Genel Müdür’e iletmekle yükümlüdürler. Yine mevcut ise bildirim amaçlı
kurulan e-mail ya da telefon hattına bildirim yapılabilir. Kişinin, işyerindeki huzuru ya da iş
ilişkilerini olumsuz yönde etkileyecek şekilde yaptığı bildirimin 3.şahıslara
ifşa edilmesi kesinlikle önlenecektir.
Etik kurallara aykırı davranışta bulunmayı reddeden ve iyi niyetle
bildirimde bulunan herhangi bir çalışanın iş yerinde ya da dışında tehdit
edilmesine, söz konusu çalışana misilleme yapılmasına veya bu çalışanın
herhangi bir şekilde zarar görmesine izin verilmez. Bu tip davranışlar etik
kural ihlali olarak yorumlanır ve gerekli disiplin cezaları uygulanır. Bildirimde
bulunanın, ihbar edilen hakkında dedikodu yapması veya kariyerini olumsuz
etkilemeye çalışması gibi niyetlerden arınmış olması çok önemli bir husustur.
Bu bakımdan ihbar ve soruşturma sürecinde gizlilik, objektiflik ve etik
kurallara uyum son derece kritik bir konudur. Hem bildirimde bulunan hem de
konuyla ilgili süreci yöneten kişilerin bu konuya azami önem ve dikkat
göstermesi zorunludur. Yalan ve/veya iftira niteliğinde kasıtlı bildirimler
tespit edildiğinde etik kural ihlali olarak yorumlanır. Bildirim mekanizmasının
çalışmasına uygun ortamın ve etkinliğinin sağlanması için en başta yönetim
güvence verir. Çalışanlar ise bildirim mekanizmasının etkinliğinin sağlanmasında
yönetime destek vermeleri yönünde bilinçlendirilir.
1.6.2.
Disiplin Uygulaması
1.6.2.1.
Genel Etik Davranış Kural ihlalleri sonrasında aşağıdaki disiplin cezaları
uygulanır:
Eğer bilerek yapıldığı tespit edilen bir suistimal söz konusu ise işten çıkarma (iş kanununun ilgili maddeleri uyarınca) ve gerekli görülürse kanuni işlem başlatma. Bilerek haksız menfaat sağlayan kişinin, geçmişte yaptığı faydalı işler alınan karar üzerinde kısmen veya tamamen bir af sebebi oluşturamaz.
- Suistimal
yoksa ya da dikkatsizlik veya bilgisizlikten doğan ihmal söz konusu ise
olayın etkisine uygun sözlü veya yazılı uyarı verilir.
1.6.2.2.
Etik Kurul Çalışma Prensipleri
Etik Kurallar El Kitabı’nda tanımlanan ve tüm faaliyetlerde uygulanması gereken etik kuralların işleyişi YAMAS bünyesinde oluşturulmuş Etik Kurul tarafından yönetilir. Etik Kurul, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımıcısı, İnsan Kaynakları Yöneticisi ve şirket avukatından oluşur. Etik Kurul’un görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir;
- Etik
kurallara uyum sisteminin kurulması için gerekli ekipman, eğitim ve
yönetim yapısını tayin ederek yönetir, gerekli durumlarda bu faaliyetler
için kişi ve/veya kişileri görevlendirir.
- Etik
kuralların tüm şirket genelinde özümsenip uygulanması ile ilgili görevleri
yerine getirir.
- Tüm
çalışanların, şirket hissedarlarının ve müşterilerin, etik kural ve her
türlü benzer düzenleme ihlalini bildirebilmeleri için genel kuralları
sistematik hale getirir.
- Gerektiğinde
Etik Kurallar El Kitabı’nda revizyon yapar ve yayınlar.
- Çalışanların,
etik kuralların ihlal edildiğine ya da birilerinin kural ihlaline
zorlandığına hükmetmeleri ve raporlayabilmeleri için gerekli raporlama/bildirim
metodunu düzenler.
1.6.2.3.
Çalışanların Yükümlülükleri
- Etik
Kurallar El kitabını okumalı ve el kitabında belirlenen yükümlülüklere
uymayı taahhüt etmelidir.
- Etik
kurallar ve benzer düzenlemelerde belirtilen görevlerini anlamalı, kabul
etmeli ve yerine getirmeli; işlerini yaparken etik davranışı alışkanlık
haline getirmelidir.
- Kendileri
ya da bir başkası etik kuralları ihlal ettiğinde veya ihlale zorlandığında
durumu gecikmeden etik kurula raporlamalıdır.
Bilmelidirler ki, etik kurallar veya benzeri düzenlemeler konusunda
bilgi sahibi olmamaları onları sorumluluklarından muaf tutmaz. Çalışanlar,
ihlallerle ilgili merak ettikleri konular ve soruları için etik kurula
başvurmalıdır.